Dag 4 en 5

25 mei 2015 - Lichtenfels, Duitsland

Beste lezers niet zenuwachtig worden als er geen verhaal komt,nog steeds is het mogelijk dat er ergens geen internet is voor gasten,zelfs niet tegen betaling.Gisteren uit Marienbad vertrokken en op mijn verzoek met de trein,ik zag de bergjes in Tjhechie en even niet meer zitten,dus met de trein naar Cheb 30 km verder maar groot plezier.Van Cheb naar de duitsegrens nog 12 km uiteindelijk 69 km gefietst en het venijn in de staart.Uiteindelijk na een telefoontje( of er wel plaats was)Geland in Hotel Specht,oud vrouwtje komt de keuken uit en geeft ons de sleutel voor onze kamer.Boven lekker gedoucht in ons appartement keurig alles spik splinter nieuw volgens ons,wij naar beneden om wat te drinken,vragen om internet,moesten we voor bij de chef zijn,en ja hoor geen internet de "chef " was dat oude wijffie.Ok even wat gedronken.Wilde nog niet direct eten,kopje soep gedaan.Inmiddels arriveerde de bedinging van restaurant.Meneer die een beetje reageerde alsof het nog Oostblok was.Even later jong meisje erbij(een deccolote waar ik jaloers op ben),maar dat werkte niet prettig samen.We hebben alles goed kunnen bekijken,uiteindelijk heeft het na het eten drie kwartier geduurd voor dat wij koffie hadden,onze buurman wilde graag betalen,2 andere tafels waren al weg en hij had nog niet betaald!Wij konden er wel om lachen,maar vele om ons heen niet.Vanmorgen vroeg op de fiets,half negen,we moeten kilometers maken van Martin,gister dacht ik boven aan de berg gezien maar helaas waar we gister mee stopten begonnen we ook weer mee,voor mij dus een stukje berg op lopen.Maar eenmaal opweg ging het heerlijk,bij een bakker een lekkere koek met kersen een een kaasbroodje gekocht,dan komen we de dag weer door,ook hier isalles dicht.Helaas om een uur of half vier begint het te regen maar dan zijn we ook bijna zo ver om te willen stoppen.Gasthof gevonden met behulp van aardig Duits echtpaar uit koffie tent,die zelfs nog kwamen kijken met de auto of we het wel konden vinden.Lekker gedoucht en weer een jagerschnitzel gegeten ik tenminste.En dus moeten we het er weer mee doen tot morgenochtend.Slapen zal wel lukken.Groetjes uit Duitsland  Martin en Jolande

1. Ineke:
    25 mei 2015
    Das even iets anders dan de hele dag op het open bovendek zitten van een bus door Barcalona! Wij genieten hier met volle teugen en wensen jullie van harte hetzelfde toe. Veel liefs.
  2. Bets:
    25 mei 2015
    dat is wel jammer als er geen internet is dan missen wij ook wat maar het is goed gekomen lees ik nu jammer dat het regende en je heb het goed gedaan even met de trein dan zie ij ook nog wat morgen maar weer veel succes en vooral droog weer gr xx
  3. Gerda Derksen:
    25 mei 2015
    Gelukkig, nooit aan gedacht dat het in het internet zou zitten maar ja, aan de grens van Tsjechië nietwaar. Mooie omgeving en mooie gebouwen. Ik zal niet meer zo paniekerig doen. Sorry! Wel zag ik een reactie van Ineke en Harm. Dat is leuk. Twee zussen in twee verschillende landen op vakantie en mailcontact met elkaar. ( als het systeem het toelaat tenminste). Voor morgen wens ik jullie mooi weer en een mooie weg! Groetjes uit Herveld. Gerda en Wally.
  4. Sander:
    25 mei 2015
    Dat decolleté, foto's of t is niet gebeurd ;)
  5. Ton van Lent:
    25 mei 2015
    Jullie fietsen wel door het achterland, geen WiFi dat je dat mag ondervinden. Jammer van het buitje maar ja het kan niet altijd droog blijven en nu maar hopen dat je niet te veel van die buitjes krijgt. Volgens ons zoeken jullie de route wel uit altijd wel lekkere koek of gebak. Morgen maar weer naar het volgende gebak met koffie en hopen dat het droog blijft.
    Groetjes Ria en ton
  6. Irma:
    26 mei 2015
    Wat leuk om met jullie mee te reizen!hopelijk gaat het weer wat beter worden!
    Wij blijven mee genieten !!
    Groetjes irma en Frans
  7. Annie en Huub:
    26 mei 2015
    Hallo of goedemiddag alweer wat kilometers erop zitten nu ik dit mail. Hoop voor jullie dat het in Duitsland beter gaat worden.
    Geen internet het komt echt nog veel voor. Zelfs in ons hotel in Lourdes wel op de site dat het er is ,is soms ook zo alleen net niet.,als je het nodig heb. wat zijn we er al aan gewend .succes maar weer tot het volgende bericht.groetjes Annie Huub