Dag 20

12 juni 2014 - Bagno di Romagna, Italië

Daar zijn wij weer.

Vanwege het warme weer zijn wij vanmorgen vroeg uit Ravenna vertrokken. Na twintig kilometer verlieten wij Umbrie het gebied met zijn uitgestrekte landerijen en kilometers lange rechte wegen. Wegen zonder enige schaduw waaraan in de verzengende zon geen einde aan leek te komen. Terecht wordt deze route als saai beschreven. Nu rijden we in Toscane een gebied wat mij (martin)meer tot de verbeelding spreekt. Een heerlijk geacentueerd gebied met zijn mooie vergezichten en hier en daar wat steile klimmetjes. Hoewel Jolan zich er ook wel in wat mindere mate goed thuis voelt. Zij had hier duidelijk meer last van de zon en de 38 graden.Op de vlakke stukken kreeg ik diverse keren te horen er kan wel een tandje bij. Tijdens de hele rit worden we door de italiaanse mensen hartelijk begroet en de mensen zijn erg behulpzaam. Onderweg zijn we ook weer onze andere Rome gangers tegengekomen                 die zo nu en dan tijdens de rit opduiken.Dit was een rit van veel water en cola dinken.Om half drie kwamen we bezweet en vermoeid na 90 kilometers in Bagno di Romagno aan.

groetjes van jolan en martin

dizonu

1. Gerda:
    13 juni 2014
    Nou nou, de laatste loodjes wegen als vanouds het zwaarst. Te laat vertrokken. 40 graden is niet te fietsen voor hollanders. Heel vroeg beginnen is het motto. Maar jullie schieten wel op. Ik weet niet hoeveel kilometers nog? Ik weet zeker dat ik liever de vierdaagse van Herveld loop. Relaxed 2,5 km per dag met de kleinkinderen, hoewel hier is het ook heet en erg vochtig kortom broeierig weer. Wel lekker de hele dag buiten wonen en een beetje lantefanteren. Ik wens jullie morgen weer een fijne fietsdag. De meeste kilometers van deze reis hebben jullie al weggetrapt volgens mij. Hou vol!!!! Groetjes uit Herveld. Gerda
  2. Bets:
    hoi luitjes
    de laatste loodjes wegen het zwaarst val ook niet mee als het zo warm is doe maar iets rustige jullie zijn er toch bijna ik wens jullie nog veel succes
    groetjes
  3. Ton van Lent:
    hoy Jolande en Martin
    Het is wel warm, maar met water en andere frisdrank blijven jullie je snel naar de eindstreep werken. Als jullie zo door gaan dan zijn jullie maandag of dinsdag in Rome. Een hele prestatie
    geniet de laatste dagen en doet er gerust wat langer over.
    veel succes en houdt het vochtig.
    Groetjes Ria en Ton
  4. Rob:
    13 juni 2014
    Mooi dat het zo goed gaat, had niet verwacht dat jullie nu al in het Toscaanse zouden zitten. Maar petje af dat jullie het zo doen. Geniet en maak er een paar relaxte slot etappes van.
    Groet Rob.