Dag 21

14 juni 2014 - Spello, Italië

Het is dag 22 maar gister geen Wi-fi,dus nu het verhaal,het was dus vrijdag 13 juni,ik ben niet bijgelovig dus....om half acht ontbijt en op de fiets er stond direct een klim op de route niet te steil wel lang 10 km,toen ik boven kwam voelde mijn bovenbenen niet fijn maar als je dan applaus krijgt van een groepje italianen dan is dat wel leuk,kopje koffie en aan de afdaling beginnen,dat was korte vreugde al vrij snel weer een klimmetje,maar na stijgen komt dalen.En volgens Reitsema was dit stuk over erg slecht asvalt met gaten en stenen op de weg,en ok Martin voorop die heeft de meeste ervaring,en ik in lager tempo er achter aan,op een gegeven moment zie ik een gapend gat in het asvalt aan de linkerkant van de weg,wel met lint erom heen,ik verlaag mijn tempo en ga verder naar rechts rijden tegen de berg aan voor zover mogelijk,idd hij had niets teveel gezegd,dan ben ik toch weer blij als ik Martin beneden op me zie staan wachten.Verder met de reis mooie etappe met weer mooi landschap,maar zeker niet vlak.Om half twee zijn we op de plek waar wedachten te slapen,wat gedronken en zonder veel te zeggen allebei waarschijnlijk het idee toch eenbeetje vroeg,stappen we weer op nog een klein klimmetje en dan stoppen.Aangekomen in volgend dorp waar 2 hotels zouden zijn helaas geen hotels meer....dus ja dan nog 10 km.Heel langzaam betrok de lucht donker donker grijs,en wind en toen barste het los regen en onweer bakken uit de lucht wij zijn een Bar in gevlucht en 2xkoffie besteld en het ergste afgewacht.Toen deregenjas aan en fietsen.Onderweg 2 bomen op straat.Aangekomen n Umbertide op zoek naar Hotel ook dat was geen feest maar nat en een voetbal wedstrijd vonden we iets de lift deed het niet door onweer,internet ook niet TV wel,bar pas om 19.00 uur open ,dan maar naar restaurant.Eten besteld alleen italiaans en ook daar sloeg de voetbalkoorts toe groot scherm kwam er.De hele familie en keukenhulp was er druk mee.Beddenlaken,punaise,trap en vijf man/vrouw sterk,dat werd een veld met vouwen.Wij zijn maar gewoon boven gaan kijken na weer een pasta maaltijd,dat mis ik,maar dat had ikal voorspeld.Gewoon zelf koken.Na de verrassende wedstrijd goed geslapen.

1. Mireille:
    14 juni 2014
    Even een tijdje stil geweest van mijn kant, maar zag dat andere familieleden gereageerd hebben. Jullie fietsen het in een korte tijd wie had dat gedacht? Bijna aankomst in Rome. Helaas Lotte zal jullie niet opwachten ook al zou ze dat graag willen. Ach en ook Kim mist het wekelijkse eten maar zo als ik kan lezen even geen pasta op hetmenu voor de meiden. Wanneer kunnen we jullie terug verwachten. Hoorde dat jullie met de trein terug komen. En dan... nog een week of 2 uitrusten? In ieder geval de mooie wedstrijd van gisteren niet gemist. De laatste loodjes nog en dan zit de mooie fietstocht erop. Veel succes nog! Xx
  2. Annie en Huub:
    15 juni 2014
    Hallo fietsers, wat fijn dat het allemaal naar wens ga , naar klimmen je benen voelen is begrijpelijk , een flinke bui hoort erbij maar is echt niet prettig, gelukkig weer onderdak gevonden ,dat is altijd zo heerlijk . Verder gaan jullie zo snel als een sneltrein
    Als ik het goed heb nog geen dag rust. Geniet nog jullie zijn er bijna.

Groetjes uit een zonnig Wageningen.
    Huub. Annie.