Dag 13 en 14

7 juni 2014 - Ala, Italië

Gister vanuit Pfunds vertrokken,voor Martin een klim de Rhesenpas voor mij de bus omhoog ook een beleving,bij Postambt aangekomen stond er al een bus terwijl ik dacht nog een half uur te moeten wachten,nee ik kon mee als ik wel effe opschoot bagage ( drie tassen van fiets af onder in,en helpen fiets achter op bus te tillen,met voorwiel omhoog achter plat tegen bus aan )En achterin gaan zitten en de fiets idg houden.Daar begon de reis nou geen pretje die vent reed hard en dan 9 S bochten,als er tegen liggers kwamen in zo`n bocht hard op de rem dood eng.Onderweg belt Martin waar zijn nektasje met geld is ....ja bij mij in tas .Dus geen koffie onderweg voor hem,met de bus passeren we de zwitserse grens,dan bedenk ik dat in dat nektasje ook zijn paspoort zat ,dus ook bij mij,daarna heb ik niet meer rustig gezeten,ik zag me zelf al boven aan gekomen weer met de vogende bus terug gaanom zijn paspoort te brengen.Maar gelukkig was het niet nodig.Hij kwam weer veilig boven aan.Daarna tTvanaf Nauders samen naar de Rhesenpas gereden en weer heerlijk naar beneden gereden,soms met 40km per uur waanzinnig(als dat op een fietspad gaat)Heerlijk warm weer,ons doel Glurms een stadje met nog helemaal oude stadsmuur erom heen.Mooi,maar weinig te beleven.En toen vanochtend weg gingen hadden we zelfs geen vest nodig,on elf uur al 20 graden,en de temperatuur steeg gestaag,ik klaag niet hoor,in de middag hebben we 32 graden gehad gelukkig met wind anders was er niet te fietsen geweest uiteindelijk gestopt in Ora 20 km onder Bolzano,105km verder als vanochtend het ging heerlijk meest dalend of vlak,mooie tocht gewoon genieten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ton van Lent:
    8 juni 2014
    Hallo luitjes, het gaat nog steeds voorspoedig met het weer en jullie materiaal.(fietsen) Jolan zo zie je maar dat ook een busreisje niet altijd prettig is. geniet maar verder van jullie rit en kom gezond de bergen door.
    groetjes Ria en Ton